Overslaan en naar de inhoud gaan
Samen slimmer leren in het primair onderwijs

Hoofdnavigatie (level 1)

  • Dossiers
  • Praktijkvoorbeelden
  • Innovatievragen
  • Netwerk
  • Blogs

Wat zoek je?

Ik zoek ...

Veel gezocht

Online workshop Computational thinking
Tips om met learning analytics aan de slag te gaan
'It’s all about continuous learning.' - dag 10 SXSW
Overdacht en compact beginnen met ICT

Wat wil je doen?

Ik wil ...
Onderwijs innoveren
Tools inzetten
Voorbeelden bekijken
Leren van onderzoek

Contenttype

  • (-) Artikel (43)
  • Praktijkvoorbeeld (25)
  • Interview (14)
  • Aan de slag (11)
  • Inspiratie (3)
  • Innovatievraag (2)
  • Organisatie (2)
  • Blog (1)
  • Nieuws (1)
  • Thema (1)
  • Tips & trics (1)

Onderwerpen

  • (-) Versnellingsvraag (26)
  • (-) Curriculum (9)
  • (-) ICT-infrastructuur (9)
  • ICT onderwijs (28)
  • Veranderproces (25)
  • Professionalisering (24)
  • Visie (24)
  • Digitale geletterdheid (21)
  • Leermiddelen (18)
  • Gepersonaliseerd leren (16)
  • Anders organiseren (13)
  • Differentiëren (13)
  • ICT-bekwaamheid (12)
  • Leerlijn (11)
  • IBP (10)
  • Leerdoelen (9)
  • Dashboard (7)
  • Digitale didactiek (7)
  • Leerlingvolgsysteem (6)
  • Publiek - privaat (5)
  • Keten (4)
  • Programmeren (4)
  • Robots (4)
  • Learning analytics (3)
  • VR - AR (3)
  • Administratie (1)

43 resultaten gevonden.

  • ICT-Inkoopcoöperatie SIVON helpt schoolbesturen
    Artikel

    Inkoopcoöperatie SIVON helpt je verder met ICT

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Keten
    ICT-infrastructuur
    ICT-inkoopcoöperatie SIVON ondersteunt scholen op thema’s als ICT-infrastructuur, IBP, leermiddelen en leeromgeving.
  • jongen met telefoon
    Artikel

    Informatiebeveiliging & privacy: zorg voor bewustwording in je organisatie

    Onderwerpen
    IBP
    ICT-infrastructuur
    Dossier
    Informatiebeveiliging & privacy
    We leven in een digitale samenleving, waarin devices als smartphones, tablets en pc’s niet meer weg te denken zijn. Het zorgt voor een enorme hoeveelheid aan data die verzameld, uitgewisseld en geanalyseerd wordt. “En dat neemt ongekende vormen aan”, steekt Job Vos, adviseur privacy bij Kennisnet van wal tijdens de Werkdag Veranderen met ICT over Informatiebeveiliging en  Privacy (IBP) eind 2018.
  • leerdag 3
    Artikel

    ICT-infrastructuur: alles hangt met alles samen

    Onderwerpen
    Professionalisering
    Veranderproces
    Visie
    ICT-infrastructuur
    Dossier
    Innovatie & verandering
    Hoe maken we de juiste keuze tussen Office 365 of G Suite for Education? We willen werken in de cloud, maar wat zijn de consequenties? Hoe vertalen we de onderwijskundige visie naar ICT? En hoe zorgen we ervoor dat de mogelijkheden die ICT biedt, ook gebruikt worden door leraren? Het zijn vragen die naar voren kwamen tijdens de Werkdag Veranderen met ICT over ICT-Infrastructuur in november 2018. Een simpel antwoord blijkt niet te geven… 
  • kinderen met ipad
    Artikel

    Aap, noot, swipe

    Onderwerpen
    Professionalisering
    ICT-bekwaamheid
    Visie
    ICT-infrastructuur
    In 2016 zette SPO WIJ de Venen de eerste stappen op het gebied van ICT en onderwijs. Thea Janson (College van Bestuur), Ruud van Geene en Esther Plemper van Balen (bovenschoolse iCoaches) besloten mee te doen aan de eerste editie van de leergang Slimmer leren met ICT.  Overtuigd van het belang van ICT, maar ook nog wat afwachtend. Ruim een jaar later, eind 2017, is er veel in gang gezet. En heeft de eerste voorzichtigheid plaats gemaakt voor daadkracht. 
  • klas
    Artikel

    Een studiedag over ICT voor alle medewerkers

    Onderwerpen
    Professionalisering
    IBP
    Visie
    ICT-infrastructuur
    Na een periode van inspiratiesessies met een lage opkomst, vond Team ICT van Onderwijsgroep Buitengewoon dat het anders moest. Maar hoe? Het antwoord was een ICT-conferentie voor alle medewerkers in oktober 2017. 
  • meisje met VR-bril
    Artikel

    Specialistische ICT-vraagstukken in het speciaal onderwijs

    Onderwerpen
    Professionalisering
    IBP
    Digitale geletterdheid
    ICT onderwijs
    ICT-infrastructuur
    Dossier
    Innovatie & verandering
    Alle ICT-coördinatoren van Onderwijsgroep Buitengewoon zitten vandaag, dinsdag 20 november 2018, al vroeg achter hun computer. Omdat de scholen op enige afstand van elkaar liggen, vergaderen ze via Skype. Beleidsmedewerker ICT Pascal Marcelis leidt de vergadering. Ook van achter zijn beeldscherm natuurlijk.
  • Jongen en meisje met koptelefoon
    Artikel

    Vraaggericht werken vanuit ICT

    Onderwerpen
    Professionalisering
    ICT-infrastructuur
    Dossier
    Innovatie & verandering
    Waar heeft iemand behoefte aan? Hoe kan hij of zij verder komen? Dat zijn vragen die in het onderwijs van Dynamiek Scholengroep centraal staan, maar ook bij de inzet van ICT en de manier van werken van het ICT-team en de iCoaches.
  • Kind achter laptop
    Artikel

    De plannen voor 2018

    Onderwerpen
    IBP
    ICT onderwijs
    Visie
    ICT-infrastructuur
    Dossier
    Innovatie & verandering
    De Dynamiek Scholengroep investeert op de kwaliteit van het  onderwijs (‘leren vanuit talenten en mogelijkheden’) en ICT speelt daarbij een activerende en ondersteunende rol. Jos Baggen, bestuursvoorzitter, vertelt eind 2017 over de plannen voor 2018. 
  • Trinamiek foto 3
    Artikel

    "Laten we voorsorteren op de nieuwe curriculumdoelen"

    Onderwerpen
    Curriculum
    Digitale geletterdheid
    Dossier
    Curriculum
    Alle schoolleiders van scholengroep Trinamiek zijn voor een directeurenberaad bijeengekomen. Een van de presentaties die vandaag, 20 november 2018, op het programma staat, is die van Koen Lambers, bovenschools ICT-coördinator van de stichting. Hij heeft Ronilla Snellen en Jenya Krul van Stichting FutureNL uitgenodigd om samen te spreken over het belang van digitale geletterdheid.
  • Sandra Schiphorst en Paul Gillijns
    Artikel

    Snel overzicht en tijdbesparing door één overkoepelend dashboard

    Onderwerpen
    Versnellingsvraag
    Leerlingvolgsysteem
    Dashboard
    Publiek - privaat
    Dossier
    Innovatie & verandering
    Leermiddelen
    ‘In één oogopslag meer inzicht krijgen in de voortgang van leerlingen in verschillende leermiddelen en methoden, via een overkoepelend dashboard.’ Dat was de wens die leidde tot één van de versnellingsvragen die in 2015 werd ingediend bij de PO-Raad en Kennisnet. De versnellingsvraag leverde een belangrijk inzicht op: een overkoepelend dashboard kan alleen gerealiseerd worden als alle betrokken partijen elkaars belangen begrijpen en volop samenwerken. Geïnspireerd door de opbrengsten van deze versnellingsvraag, ontwikkelden leveranciers en enkele educatieve uitgevers het dashboard Momento. Inmiddels wordt het door meer dan 1600 basisscholen gebruikt; ruim de helft van die groep gebruikt Momento intensief.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Volgende pagina ››
  • Laatste pagina Laatste »

Snel naar...

  • Home
  • Contact
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Meer weten?

  • Innovatievragen gezocht

Contact

PO-Raad
Postadres

Postbus 85246
3508 AE  Utrecht

Bezoekadres
Aïdadreef 4
3561 GE Utrecht

Deel je kennis

Een initiatief van:

Corporate website of PO Raad