Overslaan en naar de inhoud gaan
Samen slimmer leren in het primair onderwijs

Hoofdnavigatie (level 1)

  • Dossiers
  • Praktijkvoorbeelden
  • Innovatievragen
  • Netwerk
  • Blogs

Wat zoek je?

Ik zoek ...

Veel gezocht

Online workshop Computational thinking
Tips om met learning analytics aan de slag te gaan
'It’s all about continuous learning.' - dag 10 SXSW
Overdacht en compact beginnen met ICT

Wat wil je doen?

Ik wil ...
Onderwijs innoveren
Tools inzetten
Voorbeelden bekijken
Leren van onderzoek

Contenttype

  • Artikel (18)
  • Interview (10)
  • Aan de slag (9)
  • Praktijkvoorbeeld (6)
  • Link (5)
  • Inspiratie (3)
  • Blog (2)
  • Innovatievraag (2)
  • Masterclass (1)
  • Organisatie (1)
  • School (1)
  • Tips & trics (1)

Onderwerpen

  • (-) Leermiddelen (59)
  • Veranderproces (82)
  • Professionalisering (79)
  • ICT onderwijs (67)
  • Visie (67)
  • Versnellingsvraag (66)
  • Anders organiseren (52)
  • Digitale geletterdheid (51)
  • Gepersonaliseerd leren (36)
  • ICT-bekwaamheid (32)
  • Leerlijn (29)
  • Differentiëren (27)
  • ICT-infrastructuur (23)
  • Curriculum (21)
  • Digitale didactiek (20)
  • IBP (19)
  • Leerdoelen (18)
  • Dashboard (16)
  • Publiek - privaat (15)
  • Leerlingvolgsysteem (12)
  • Programmeren (11)
  • VR - AR (11)
  • Keten (9)
  • Learning analytics (7)
  • Robots (7)
  • Administratie (4)

59 resultaten gevonden.

  • foto jong leren
    Interview

    Samenwerking als succesfactor. Interview met projectleider Innovatievraag.

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Digitale geletterdheid
    Publiek - privaat
    Hoewel de innovatievraag van Jong Leren en de zeven andere besturen in oktober 2019 van start is gegaan, werd in het schooljaar daarvoor al volop gewerkt aan de basis. “Tijdens een bijeenkomst met de bovenschools ICT-coördinatoren van 30 besturen uit Noord-Holland was Remco Pijpers van Kennisnet aanwezig”, steekt Lisette Neijzen, beleidsmedewerker ICT bij Jong Leren van wal. “Remco vertelde hoe een Zweedse school digitale vaardigheden geïntegreerd heeft in het taalonderwijs. Van het bedenken van een verhaal tot het digitaal verwerken, opslaan en vervolgens online delen. Dit voorbeeld inspireerde ons. Er ontstond enthousiasme om te bekijken hoe ook wij dit kunnen realiseren.”
  • lerares ipad
    Interview

    Terug naar de basis. Interview met projectleider Innovatievraag.

    Onderwerpen
    Professionalisering
    Leermiddelen
    Gepersonaliseerd leren
    Visie
    Differentiëren
    In het schooljaar 2018-2019 zijn de scholen van Dynamiek gestart met het werken met het digitale adaptieve leermiddel Snappet. De keuze daarvoor was tweeledig, vertelt Mieke Engelbertink, manager ICT bij Dynamiek. “We hadden veel verouderde apparatuur in onze scholen en de mogelijkheid om Snappet tablets te gaan leasen bood daarom veel perspectief. Daarnaast waren scholen enthousiast over de mogelijkheid om data en resultaten uit Snappet te halen en daarmee het nakijkwerk te beperken.” 
  • jongen gebruikt ipad
    Innovatievraag

    Hoe slaan we de brug tussen beleid, visie en de inzet van digitale adaptieve leermiddelen? En wat vraagt dit van leraren?

    Onderwerpen
    Professionalisering
    Leermiddelen
    Gepersonaliseerd leren
    Visie
    Differentiëren
    Veel basisscholen gebruiken digitale adaptieve leermiddelen, die het mogelijk maken dat leerlingen in hun eigen tempo en op eigen niveau door de lesstof gaan. Het gebruik van zo'n leermiddel vraagt veel van de vaardigheden van leraren: hoe lees je de data goed? Hoe zorg je dat je overzicht houdt over het leerproces van de leerling? En hoe sla je de brug van en naar de onderwijsvisie van de school?   Dynamiek is één van de besturen die in 2019-2020 werkt aan een innovatievraag rondom de inzet van ICT in het onderwijs. Hoe het ze vergaat lees je hier! 
  • Aloysiusschool Stichting Jong Leren
    Innovatievraag

    Hoe kun je digitale geletterdheid integreren in het taalonderwijs?

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Digitale geletterdheid
    Publiek - privaat
    Uit onderzoek blijkt dat de verschillen in digitale vaardigheden tussen kinderen groot zijn. Vaak is hier een relatie met taalvaardigheid. Als je goed kunt lezen, dan vind je ook digitaal beter je weg. Het integreren van digitale geletterdheid in het taalonderwijs biedt kansen om beiden te stimuleren.    Stichting Jong Leren is één van de besturen die in 2019-2020 werkt aan een innovatievraag rondom de inzet van ICT in het onderwijs. Hoe het ze vergaat lees je hier!   
  • kinderen tafel
    Aan de slag

    8 tips: zo sta je sterker in de leermiddelenmarkt

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Dossier
    Leermiddelen
    8 tips: zo sta je sterker in de leermiddelenmarkt
  • kinderen tablet
    Artikel

    Wat speelt er op de markt van leermiddelen anno 2019?

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Visie
    Publiek - privaat
    Dossier
    Leermiddelen
    De markt van leermiddelen is sterk in beweging: steeds meer digitaal, steeds meer maatwerk. En daardoor ontstaan er ook andere verhoudingen tussen uitgevers, leveranciers en scholen. Hoe stel je je daarin op als school(bestuur)? Hoe kom je tot een passende keuze voor een leermiddel?
  • App Cito jongen
    Interview

    Prijswinnende app voor betere spreekvaardigheid

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Digitale geletterdheid
    Digitale didactiek
    Dossier
    Leermiddelen
    De app Beeldverhaal won tijdens de Nationale Onderwijstentoonstelling van 2019 de Innovatie Award Juryprijs. Reden om eens achter de schermen te kijken bij ontwikkelaar Citolab. 
  • jongen met ipad
    Masterclass

    “Maatwerk vraagt om een leermiddelenmix met digitaal materiaal”

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    ICT-bekwaamheid
    Differentiëren
    Digitale didactiek
    Dossier
    Leermiddelen
    Willem-Jan van Elk, strategisch adviseur leermiddelen bij Kennisnet, deelt zijn kennis over leermiddelen en leeromgevingen tijdens de Werkdag Veranderen met ICT eind 2018.
  • Braille op de computer
    Praktijkvoorbeeld

    Hoe maken we digitale leermiddelen toegankelijk voor blinden en slechtzienden?

    Onderwerpen
    Versnellingsvraag
    Leermiddelen
    Dossier
    Leermiddelen
    Schoolboeken worden al jaren omgezet naar braille voor blinde en slechtziende kinderen. Maar er wordt steeds meer digitaal lesmateriaal in de klas gebruikt. En de toegankelijkheid hiervan is ontoereikend. Via een versnellingsvraag hebben Stichting Koninklijke Visio en Bartiméus hier actie op ondernomen. 
  • ICT-Inkoopcoöperatie SIVON helpt schoolbesturen
    Artikel

    Inkoopcoöperatie SIVON helpt je verder met ICT

    Onderwerpen
    Leermiddelen
    Keten
    ICT-infrastructuur
    ICT-inkoopcoöperatie SIVON ondersteunt scholen op thema’s als ICT-infrastructuur, IBP, leermiddelen en leeromgeving.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • Volgende pagina ››
  • Laatste pagina Laatste »

Snel naar...

  • Home
  • Contact
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Meer weten?

  • Innovatievragen gezocht

Contact

PO-Raad
Postadres

Postbus 85246
3508 AE  Utrecht

Bezoekadres
Aïdadreef 4
3561 GE Utrecht

Deel je kennis

Een initiatief van:

Corporate website of PO Raad